امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ | کد خبر : 4161 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • عراقچی: در سیاست خارجی به دنبال عزت ایران هستیم

  • دسته بندی مطلب : اخبار | تعداد بازدیدها : نفر
  • عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور گفت: حفظ شان و عزتمان مهم ترین چیز بوده و به عنوان یک اصل اساسی در سیاست خارجی ایران لحاظ شده است.

    به گزارش نوید صبح ، سید عباس عراقچی، معاون وزیر  امور خارجه اظهار داشت: مذاکره سه جانبه ظریف، اشتون و کری چهارشنبه آینده در وین، پایتخت اتریش، برگزار می‌شود.

    عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده، در وین مذاکرات از سرگرفته می شود؛ روز سه شنبه گفتگویی دوجانبه با (وزیر امور خارجه) آمریکا و کاترین اشتون(، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) و روز چهارشنبه مذاکره سه‌جانبه ظریف، اشتون و جان کری برگزار می‌شود.

    عراقچی گفت: مذاکرات به مراحل حساسی رسیده است و فرصتی که برای این مذاکرات داشتیم تا سوم آذرماه بوده ‌که در حال اتمام است.

    وی افزود: در نیویورک انتظار پیشرفت داشتیم که این اتفاق رخ نداد اما طرفین بسیار جدی اند  و امیدواریم کمال استفاده مطلوب را در زمان مذاکرات داشته باشیم.

    عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده در وین مذاکرات از سرگرفته خواهد شد، روز سه شنبه گفت‌وگویی دوجانبه با امریکا و اشتون و روز چهارشنبه مذاکره سه جانبه ظریف، اشتون و کری برگزار می‌شود.

    وی تاکید کرد: در مذاکرات هفته آینده در وین درباره موضوعات کلیدی مانند تحریم‌ها و راه‌هایی برای چگونگی رفع آن و ابعاد غنی‌سازی بحث می‌کنیم، امیدواریم مسیر جدیدی بتوانیم باز کنیم.

    عراقچی بیان کرد: آقای ظریف درباره اظهارات دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، در مجلس توضیح داد و گفت اظهارات وی، در شان یک مقام انگلیسی همچون نخست وزیر انگلیس نبوده و نیست؛ با وجود این، ما نیز در این زمینه برای پیگیری روابط و بازگشایی سفارت‌ها شتابی نداریم.

    عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: باید همه دولت‌ها و کشورها بفهمند که باید با مردم ایران با زبان عزت و کرامت برخورد کنند و این عزت و کرامت را فدای مسائل منطقه‌ای نمی‌کنیم و باهیچ چیز عوض نخواهیم کرد.

    وی افزود: حفظ شان و عزتمان مهم ترین چیز بوده و به عنوان یک اصل اساسی در سیاست خارجی ایران لحاظ شده است.

    عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: هنوز هم ناامید نیستیم و در صورتی که تغییری در مواضع طرف مقابل ایجاد نشود، در سوم آذر ماه هم به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

     

     

     

    نظرات کاربران در مورد "عراقچی: در سیاست خارجی به دنبال عزت ایران هستیم"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir