امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ | کد خبر : 3399 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • آلودگی هوا باعث افزایش اختلالات ژنتیکی، سکته قلبی و بیماری های تنفسی می گردد

  • دسته بندی مطلب : اخبار | تعداد بازدیدها : نفر
  • عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس نتایج تحقیقات صورت گرفته، زایمان زودرس، کمبود ویتامین دی و شیوع بیماری ام اس از مهمترین عوارض آلودگی هوا در شهر اصفهان است.

     

    به گزارش نویدصبح ، رویا کلیشادی عصر روز دوشنبه در گردهمایی اساتید دانشگاههای استان اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برای بررسی آلودگی هوا افزود: کمبود ویتامین دی در سالهای اخیر به دلیل آلودگی هوا و نرسیدن طول موج موثر نور خورشید به بدن مردم در اصفهان به شدت شایع شده است.

     

    وی با اشاره به اینکه بیشتر روزها در اصفهان آفتابی است، تصریح کرد: به دلیل شدت آلودگی هوا مردم این شهر با کمبود شدید ویتامین دی مواجه هستند که عامل اصلی شیوع بیماری ام اس است.

     

    رییس گروه رشد و نمو مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به تحقیقی بر روی زنان باردار و کودکان مقطع پیش دبستانی افزود: در این تحقیق مشخص شد که میزان ویتامین دی با وجود در معرض نور آفتاب قرار داشتن این دو گروه و تغذیه مناسب در آنها پایین است.

     

    این پزشک متخصص اطفال ادامه داد: زایمان زودرس نیز یکی دیگر از عوارض مهم آلودگی هوا در اصفهان است که تبعاتی مانند افزایش مرگ و میر نوزادان، هزینه نگهداری قبل و بعد از تولد نوزاد و عقب ماندگی ذهنی به همراه دارد.

     

    کلیشادی تاکید کرد: مشکلات ناشی از این تبعات شاید در زمان حاضر چندان نمود نکند اما در سالهای آینده عوارض آن مانند اختلالات ژنتیکی، افزایش سکته قلبی و بیماری های تنفسی خود را نشان می دهد.

     

    وی مهمترین راهکار جلوگیری از افزایش آلودگی هوا را همت مردم اعلام و اظهار کرد: مردم نباید در فصل زمستان خودروهای خود را روشن نگه دارند، شعله بخاری را زیاد نکنند، از گیاهان آپارتمانی استفاده کنند، در روزهای آلوده کمتر از خانه بیرون بیایند و از مواد آلاینده مانند اسپری ها در خانه کمتر استفاده کنند.

     

    وی مصرف میوه، سبزی، سبوس گندم، آب انار ، ترکیبات پروتئینی، لبنیات پروبیوتیک، غذاهای دریایی و عناب بویژه برای زنان باردار را بمنظور کاهش عوارض آلودگی هوا، مفید دانست.

     

    عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز در این گردهمایی گفت: شمار زیاد خودروها، بافت جمعیتی بالا و صنایع مهمترین عوامل آلودگی هوا در شهر اصفهان است.

     

    مسعود برهانی با اشاره به جمعیت دو میلیون نفری و وجود ۱۴ شهرک صنعتی در اصفهان افزود: آلودگی زیاد باعث شده که زندگی به حالت بحرانی برسد.

     

    وی با بیان اینکه مسئولین در پایتخت به فکر سلامت مردم اصفهان نیستند خواهان استفاده از بنزین یورو چهار در این شهر شد.

     

    وی همچنین فیلتر کردن دود خروجی نیروگاه اصفهان را در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر خواند و افزود: گسترش معادن گچی در شرق اصفهان نیز به شدت خطرناک است.

     

    این عضو هیات علمی جمعیت سبز اصفهان اظهار کرد: تداوم خشکی تالاب گاوخونی و وزش باد شرقی باعث می شود که ریزگردها از معادن گچی وارد اصفهان شود.

     

    به گفته وی به همین دلیل است که خاک زیادی در هوای شهر اصفهان وجود دارد و وقتی روی میز را پاک می کنیم یک ساعت بعد دوباره لایه ای از خاک روی آن می نشیند.

     

    برهانی تصریح کرد: ما در این زمینه ها به مسئولین تذکر داده ایم اما صدای ما به جایی نمی رسد.

     

    سید احمد خاتون آبادی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این گردهمایی، آلودگی هوا را به مصداق قتل نفس و جرم دانست.

     

    اساتید دانشگاههای اصفهان در این گردهمایی از مسئولین خواستند که صنایع را از شهر اصفهان دور کنند و اقدامات مناسب برای فیلتر کردن خروجی نیروگاهها انجام دهند.

     

    نظرات کاربران در مورد "آلودگی هوا باعث افزایش اختلالات ژنتیکی، سکته قلبی و بیماری های تنفسی می گردد"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir