امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ | کد خبر : 3340 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • کشتی‌آرای: عرضه‌ی طلا با عیار کمتر از ۱۸ ممنوع است

  • دسته بندی مطلب : اقتصادی | تعداد بازدیدها : نفر
  • رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از منتفی‌بودن کاهش عیار رسمی طلا خبر داد و گفت: طی انجام کار تحقیقاتی با همکاری سازمان استاندارد و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان کاهش عیار رسمی طلا به صلاح دیده نشد.

    به گزارش نویدصبح ، محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: حداقل عیار طلای ایران ۱۸ است و عرضه‌ی طلا با عیار کمتر از ۱۸ ممنوع بوده و تخلف به حساب می‌آید.

    وی ادامه داد: فعالیت خارج از این ضوابط غیرقانونی بوده و سازمان استاندارد به شدت با آن برخورد خواهد کرد.

    رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر خاطرنشان کرد: تنها در شرایطی که سفارش‌دهنده‌ مصنوعات طلا در کشور دیگری باشد و از سوی تولید‌کننده به آن کشور طلا صادر شود، اجازه ساخت وجود دارد.

    کشتی‌آرای افزود: در صنف طلا و جواهر واحد‌های بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند، به طوری که در سطح تهران ۲۶۰۰ واحد صنفی مجاز و ۱۴۰۰ واحد در حال دریافت جواز صنفی هستند.

    وی تاکید کرد: از طریق کلانتری، بازرسان اتحادیه و شورای اصناف به واحد‌های بدون جواز کسب اخطار می‌دهند و واحدها تا ۱۵ روز مهلت دارند برای دریافت جواز به اتحادیه مراجعه کنند.

    رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر بیان کرد: به واحد‌های اجاره‌ای جواز کسب داده نمی‌شود، زیرا در مدت اجاره امکان تخلف وجود دارد و برای پوشش تخلف مکان خود را تغییر می‌دهند.

    کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: در صنوف دیگر صدور جواز کسب برای مستأجران امکان‌پذیر است، اما صنف طلا و جواهر به دلیل ارتباط نزدیک به سرمایه‌ی مردم و کشور و حساسیت فعالیت طلا صدور جواز کسب برای مستأجران وجود ندارد.

    پیش از این رییس هیات تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با اشاره به این‌که رایزنی‌ها برای تولید و عرضه مصنوعات طلا با عیارهای مختلف همچنان ادامه دارد گفته بود که در صورت عرضه مصنوعات طلا با عیار ۱۴ تولید کشور در این حوزه دست کم ۲۰ درصد افزایش می یابد.

    عبادالله محمدولی با بیان این‌که براساس تفاهم نامه‌ای که با سازمان استاندارد داریم سه نفر از کارشناسان درحال بررسی موضوع تدوین استانداردهای طلا بر اساس عیارهای مختلف هستند گفت: بد نیست بدانیم بزرگترین برند دنیا در حوزه مصنوعات طلا یکی از مصنوعات شاخص خود را با عیار هشت تولید می کرده است. بنابراین نباید بگوییم که در کشور ما عیار طلا باید فقط ۱۸ باشد و می توان همچون کشورهای دیگر طلا با عیارهای مختلف تولید و روانه بازار کرد.

    نظرات کاربران در مورد "کشتی‌آرای: عرضه‌ی طلا با عیار کمتر از ۱۸ ممنوع است"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir