امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ | کد خبر : 2964 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • وزیر علوم: بند ناف دانشگاه از سیاست قطع شود / تغییر روسای دانشگاه ها وابسته به تغییر دولت ها است

  • دسته بندی مطلب : اخبار | تعداد بازدیدها : نفر
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست کارگروه های نظارت برعملکرد دانشگاه ها ازنقش نداشتن اعضای هیات علمی دانشگاه ها در فرآیند انتخاب مدیران گروه ها و روسای دانشکده ها انتقاد کرد و برضرورت اصلاح این روند تاکید کرد.

    به گزارش نویدصبح ، رضا فرجی دانا گفت: از برنامه های قطعی وزارت علوم این است که گروه منتخبی توسط اعضای هیات علمی هر دانشگاه ایجاد شود و تغییر مدیران دانشگاه ها با پیشنهاد این گروه صورت گیرد؛ هر مدیری که با مقبولیت حداکثری انتخاب شود موفقیت بیشتری خواهد داشت.

    وی ادامه داد: برنامه ما این است که تغییر مدیران دانشگاه ها وابسته به تغییر دولت ها و سیاستمداران نباشد بلکه به پیشنهاد گروه منتخب هر دانشگاه انجام شود و به تعبیری بند ناف دانشگاه از سیاست قطع شود.

    فرجی دانا اظهار امیدواری کرد که با اصلاح روال های موجود دانشگاه ها شاهد استمرار مدیریت های دانشگاهی باشند تا موفقیت بیشتری صورت پذیرد.

    وی همچنین اظهار کرد: فلسفه اعزام کارگروه های ارزیاب عملکرد دانشگاه ها به دلیل نبود نهادهای انتخابی در دانشگاه ها است.اعزام این هیات ها باعث ایجاد آرامش در دانشگاه ها شده و قاطبه جامعه دانشگاهی از این هیات ها استقبال کرده است.

    وزیر علوم افزود : باید مدل هایی برای ارزیابی و نظارت مستمر بر مدیریت دانشگاهها تدوین شود ، بهترین نوع نظارت، درونی است که باید توسط جمع منتخب هر دانشگاه انجام شود ، نظارت بیرونی فقط در مواقع ضروری انجام شود.

    فرجی دانا ضمن تاکید بر فراهم آوردن بسترلازم برای مشارکت دانشگاهیان درسرنوشت خود گفت: اگرفرصت این مشارکت داده نشود، دانشگاهیان از نزدیک در جریان امور قرار نگیرند ممکن است اعضای هیات علمی و دانشجویان درک درستی از واقعیات و امکانات نداشته و شاهد افزایش مطالبات باشیم.

    وزیر علوم با اشاره به ضرورت پاسخگویی دانشگاه ها نسبت به محیط و جامعه گفت: وقتی باید انتظار پاسخگویی داشته باشیم که به دانشگاهیان مسئولیت، اختیار و فرصت مشارکت داده باشیم.

    وی گفت: وقتی که با امضای اعضای هیات علمی به فارغ التحصیلان مدرک تحصیلی اعطا می شود، چگونه به آنها حق مشارکت در مدیریت دانشگاه را ندهیم

     

    نظرات کاربران در مورد "وزیر علوم: بند ناف دانشگاه از سیاست قطع شود / تغییر روسای دانشگاه ها وابسته به تغییر دولت ها است"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir