امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ | کد خبر : 2927 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • پیست های هیجان انگیز جوانان پایتخت

  • دسته بندی مطلب : اجتماعی | تعداد بازدیدها : نفر
  •  رییس پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف ۷۰۰ دستگاه خودرو رانندگان حادثه‌ساز و برخورد با ۵۵۰۰ متخلف در طرح شب گذشته تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه در بزرگراه‌های پایتخت خبر داد.

    به گزارش نویدصبح ، سردار حسین رحیمی با اعلام آغاز تشدید طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه در پایتخت، گفت: شب گذشته بیش از ۷۰۰ دستگاه خودروی متخلفان، توقیف و ۵۵۰۰ راننده متخلف که تخلفات حادثه‌ساز داشتند اعمال قانون صورت گرفت.

    وی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اتخاذ تمهیدات ویژه و تقویت واحدهای محسوس و نامحسوس، به دنبال شکار رانندگان و خودروهای حادثه‌ساز در بزرگراه‌های تهران است، گفت: متاسفانه در یک ماه اخیر شاهد رقم خوردن دو حادثه رانندگی بوده‌ایم که نتیجه تخلفات حادثه‌ساز بوده است.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که اغلب رانندگانی که به تخلفات شبانه دست می‌زنند، جوانانی حدودا ۲۰ تا ۲۵ سال هستند، گفت: پلیس طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه را در دستورکار خود قرار داده است و در صدد آن است که این طرح را قاطعانه و بدون اغماض اجرایی کند.

    طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه تهران

    رحیمی با بیان اینکه این طرح ادامه‌دار خواهد بود، گفت: اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه هر شب از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲ بامداد ادامه خواهد داشت؛ چرا که بررسی آمارهای پلیس نشان داده است که در این ساعت بیشترین تصادفات فوتی و جرحی پایتخت رقم می‌خورد.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه این طرح موقتی نخواهد بود،‌ گفت: طرح‌های پلیس راهور به تناسب تهدیدات و آسیب‌ها، اجرایی خواهد شد اما این طرح موقتی نخواهد بود. چرا که آمارها نشان می‌دهد در ماه‌های اخیر با تشدید طرح‌های انجام شده، شاهد کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تصادفات جرحی و کاهش ۱۲ درصدی تصادفات فوتی در سال جاری بوده‌ایم.

    وی با بیان اینکه علت اصلی تصادفات در تهران، سرعت و سبقت غیرمجاز است، گفت: آنچه ما را نگران کرده بعضی از رفتارهای جوانان در شب‌هاست و در نظر داریم با این اندک متخلفان برخورد کنیم. گاها سرعت برخی از این خودروها تا ۲۰۷ کیلومتر بر ساعت نیز ثبت شده است و پلیس با اجرای طرح‌های متعدد، در صدد کاهش حوادث و سوانح در بزرگراه‌های کشور است.

    رحیمی با بیان اینکه انجام حرکات مارپیچ و مخاطره‌آمیز، سرعت غیرمجاز، سبقت و بعضا رفتار نادرست رانندگان در دایره تخلفات حادثه‌ساز شبانه تعریف می‌شود، گفت: همچنین واحدهای تست سلامت نیز در بزرگراه‌های تهران مستقر خواهند شد و از رانندگان مشکوک، تست الکل و مصرف مواد روانگردان انجام خواهند داد.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه اغلب بزرگراه‌های تهران به دوربین مجهز هستند، گفت: با این حال طرح پلیس در بزرگراه‌های شمالی، شمال غربی و شرق پایتخت متمرکز شده است، اما این به معنای عدم کنترل پلیس در سایر بزرگراه‌ها نیست.

    وی با بیان اینکه در طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه، ۱۲۰ تیم عملیاتی پلیس هر شب کنترل تخلفات را در بزرگراه‌های پایتخت بر عهده دارند، گفت: با تشدید این طرح از ۳ شب گذشته شمار تیم‌ها به ۲۰۰ تیم افزایش یافته است.

    رحیمی در مورد خودروهای به کار گرفته در این طرح نیز گفت: خودروهای بنز و مگان پلیس راهور در طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه به کار گرفته شده‌اند.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مورد برخورد ماموران راهور با رانندگان و سرنشینان بدحجاب نیز گفت: پلیس وظیفه دارد که با تخلفات مشهودی که از نظر قانون جرم است، برخورد کند.

    رحیمی در پایان با اعلام ادامه طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه در بزرگراه‌های پایتخت، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی قاطعانه، بدون اغماض و در عین حال با ادب با رانندگان متخلف برخورد می‌کند.

    وی به وقوع یک حادثه دلخراش در شب گذشته اشاره کرد و گفت: یک دستگاه موتورسیکلت ۶۰۰cc با سرعت بسیار زیاد در صالح آباد با موانع برخورد و دو سرنشین آن کشته شدند.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین در جلسه هم اندیشی با شرکت‌های بیمه گفت: شمار کشته‌های تصادفات تهران از ۱۴۶۰ نفر در سال گذشته به ۸۱۹ نفر در سال‌جاری کاهش یافته است.

    وی با اشاره به این که بیمه‌ها باید با اختصاص یک تا دو درصد منابع خود، به حوزه پیشگیری ورود کنند، افزود: پلیس آمادگی دارد تا طرح‌های مشترکی را با بیمه‌ها برای کاهش تصادفات رانندگی در پایتخت اجرا کند که همین جا پیشنهاد می‌کنیم موضوع پرداخت خسارات در محل تصادفات در دستورکار بیمه‌ها قرار گیرد و پلیس نیز آماده است در این زمینه همکاری کند.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به تست مواد مخدر و مشروبات الکلی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال از ۵۲۶ راننده مشکوک به استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی در تهران تست ۲۷۲ نفر مثبت بود این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۱۶۹ تست مثبت از ۴۰۲ راننده مشکوک بوده است.

     

     

    نظرات کاربران در مورد "پیست های هیجان انگیز جوانان پایتخت"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir