امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر : 23426 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • عملکرد دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمان/ بخش ۱۹ (“آیین طرح مهرانه” برای کودکان بازمانده از تحصیل)

  • دسته بندی مطلب : اجتماعی | تعداد بازدیدها : نفر
  • عملکرد دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمان/ بخش ۱۹ (“آیین طرح مهرانه” برای کودکان بازمانده از تحصیل)

    نوید صبح این امکان را برای شما فراهم آورده است تا با عملکرد دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیشتر آشنا شوید؛

     

    دکتر”فاطمه السادات حسینی” مدیرکل بانوان استانداری کرمان در آیین طرح مهرانه که برای کودکان بازمانده از تحصیل برگزار شده بود، اظهار کرد: وقتی از یکی از جوانان حاضر در کانون اصلاح و تربیت که مرتکب قتل شده بود پرسیدم که دلیل این اتفاق چه بوده است در جواب گفت؛ اگر در آموزش و پرورش و محیط های آموزشی کنترل خشم و مهارت های اجتماعی را آموزش داده بودند، این اتفاق برای امثال من نمی افتاد.

    وی با اشاره به اینکه آموزش در دوره شش ساله آموزشی در کودکان تثبیت می شود، گفت: باید معضلات اجتماعی را به صورت ریشه ای حل کرد و این در حالی است که در کشور بالغ بر ۶۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم.

    مدیرکل بانوان استانداری کرمان ادامه داد: باید راهکار اساسی برای معضلات و مشکلات جامعه از جمله قتل و بزهکاری پیدا کنیم به گونه ای که با تعامل با سازمان ها و کارگروه ها بتوانیم این مشکلات جامعه را حل کنیم.

    تدوین سند حقوق کودک نقشه راه برخورد با آسیب های اجتماعی است

    حسینی با بیان اینکه تدوین سند حقوق کودک در استان یک کار ریشه ای است، افزود: سند حقوق کودک نقشه راه را به ما نشان می دهد و باید سازمان های متولی همکاری لازم را داشته باشند تا این سند با موفقیت در استان اجرایی شود.

    وی عنوان کرد: طبق قانون آموزش و پرورش باید شرایط تحصیل را برای تمام کودکان فراهم کند و هیچ کودکی از تحصیل باز نماند و این در حالی است که در راستای تحصیل کودکان نیاز به مداخله خانواده ها، موسسات و نهادهای حمایتی به طور گسترده داریم.

    حسینی با تاکید به اینکه آگاه سازی شاه کلید پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: کودکان مظلومانه از حقوقی خود که همان تحصیل است باز می مانند و این در حالی است که باید از آموزه های دینی استفاده کنیم و خود را در مقابل خداوند و فرامین دینی قرار دهیم زیرا کودکانی هستند که هیچ هویت و صدایی برای فریاد ندارند.

    وی با اشاره به اینکه کار خیر یک عنایت الهی است، گفت: یکی از دغدغه ما دختران ۱۸ ساله ای است که بهزیستی دیگر پذیرای آنها نیست و باید مستقل زندگی کنند این افراد در معرض آسیب های اجتماعی زیادی قرار می گیرند از خیران و موسسات خیریه درخواست حمایت از این دختران را دارم.

    ابر چسب ها :
    نظرات کاربران در مورد "عملکرد دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمان/ بخش ۱۹ (“آیین طرح مهرانه” برای کودکان بازمانده از تحصیل)"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir