امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ | کد خبر : 2288 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • بدرالسادات میرموسوی: میانه روی ، اصلاح طلبی و نرمش از دستورات اخلاقی دین مبین اسلام است

  • دسته بندی مطلب : زنان | تعداد بازدیدها : نفر
  • میرموسوی: در هیچ کجای زندگی اولیاء دین نشانه ای از خشونت و یا ابداع بدرفتاری وتند خویی وتند روی دیده نمیشود

    نویدصبح _  یادداشتی از: بدرالسادات میرموسوی

    اعتدال و میانه روی در منابع اسلامی از صفات پسندیده شمرده شده است.با نگاهی محققانه در مصحف شریف اسلام یعنی قرآن کریم می بینیم که آیاتی وجود دارد که میانه روی را رفتاری مقبول نامیده است .آیه کریمه “واقصد فی مشیک واغضض من صوتک ان انکر الاصوات لصوت الحمیر” از سوره مبارکه لقمان که قسمتی از نصایح لقمان به پسرش می باشد میفرماید پسرم……در راهت میانه رو باش و صدایت را پایین بیاور که زشت ترین صدا صدای حمیر است.یا در جای دیگر امت مقتصده یعنی امت میانه رو را ستایش میکند و تندرو ها را در زمره “ساء ما یعملون” میشمارد.و این میتواند برای امت اسلام یک رهنمود روشن باشد که بیانگر آن است که میانه روی ، اصلاح طلبی و نرمش از دستورات اخلاقی دین مبین اسلام است.

    اگر در تاریخ زندگی نبی اکرم صلی الله علیه وآله و ائمه اطهار که بحق بهترین الگوهای رفتاری راارائه کرده اند بنگریم در جای جای زندگی و رفتار فردی واجتماعی آن بزرگان حسن خلق وکرامت به شهود دیده میشود که نیازی به تفسیر وتاویل ندارد.

    داستان آن یهودی که خاکستر بر سر پیامبر اکرم ص() می ریخت و هنگامی که بیمار شد ایشان بزرگوارانه به عیادتش رفتند یا آن مسافری که امام سجاد ع را با بددهنی مورد خطاب قرار داد و ایشان با محبت ومهر او را مورد عطوفت قرار دادند و….نمونه ای از نمونه های بسیار است که نشان میدهد تندروها در کدام طرف خط قرار دارند .آیا یاور پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله و ائمه اطهار علیهم السلام هستند یا در سوی مخالف آنان قرار دارند؟؟

     در هیچ کجای زندگی اولیاء دین نشانه ای از خشونت و یا ابداع بدرفتاری وتند خویی وتند روی دیده نمیشود. حتی در صحنه غم انگیز کربلا که نماد روبرویی بزرگترین مظلومیت تاریخ در مقابل جاهل ترین  وظالم ترین است  هنگامی که در لحظات مختلف آن نگاه کنیم می بینیم که امام حسین (علیه آلاف التحیه والسلام) حسن خلق و کرامت خانوادگی خود را به منصه ظهور رسانده اند و صد البته این جدای از شجاعت و شهامت ایشان و یاران مکرمشان در صحنه جنگ است. آنجا که دشمنانشان که همان دشمنان دین رسول الله (ص) هستند را دعوت به بازگشت وانذار از جنگ با خاندان پیامبر می فرمایند و خطابه هایی که همه سرتاسر مملو از دستورات اخلاقی است چگونه میتواند مروج جنگ طلبی تعبیر شود؟ یا آنگاه که امام حسن (ع) تشخیص میدهند که باید با معاویه که مظهر طاغوت زمان است صلح کنند نیز نمادی از کرامت در این خاندان کریمه است.

    در تاریخ اسلام آنچه جنگ دیده میشود به نوعی همه تحمیلی بوده است.جنگ جمل، جنگ صفین و جنگ نهروان که در زمان حکومت حضرت علی (ع) واقع شده با نگاهی به تاریخ هر سه از طرف مقابل به حضرت تحمیل شده است. و در همه این جنگها دیده میشود که ایشان با ایراد خطابه هایی از سوی خود و یا یاران نزدیک سعی در جلوگیری از جنگ داشتند .بد اخلاقی ، تند خویی، و خشونت وجنگ طلبی صفات و شعار دشمنان خاندان عترت و طهارت است و امروز کسانی که بر طبل جنگ میکوبند باید بدانند که در کدام جبهه قرار دارند و به نام شیعه تیشه بر ریشه شیعه نزنند .چرا که روش اولیاء دین جز این است که آنان می نمایند. والسلام علی من اتبع الهدی.

    کد خبر: ۲۲۳۰

    نظرات کاربران در مورد "بدرالسادات میرموسوی: میانه روی ، اصلاح طلبی و نرمش از دستورات اخلاقی دین مبین اسلام است"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir