امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر : 22501 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • عملکرد دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمان/ بخش چهارم(شناسایی پنج هزار بانوی فرهیخته در استان کرمان)

  • دسته بندی مطلب : اجتماعی | تعداد بازدیدها : نفر
  • عملکرد دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمان/ بخش چهارم(شناسایی پنج هزار بانوی فرهیخته در استان کرمان)

    معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده  با همکاری نوید صبح این امکان را برای شما فراهم آورده است تا با عملکرد دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیشتر آشنا شوید

    دکتر «فاطمه سادات حسینی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: تاکنون اطلاعات پنج هزار بانوی فرهیخته از جمله اساتید دانشگاه، نویسندگان، هنرمندان و غیره در بانک اطلاعات زنان استان کرمان ثبت شده است.

    روز پنجشنبه در نشست بانوان فرهیخته استان با مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: در ابتدای کار در حوزه زنان نیاز به ساختار سازی داشته ایم و برای برنامه ریزی نیازمند نقشه راه برای رسیدن به شرایط مطلوب بودیم که در اولین قدم شناسایی بانوان فرهیخته انجام شد.

    وی عنوان کرد: یکی از آسیب های جدی زنان در حوزه مسائل اقتصادی بود که با فعالیت های بانوان استان کرمان، بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی را در این استان داشته ایم و این امر با نگاه ویژه استاندار کرمان به حوزه کارآفرینی زنان محقق شده است.

    وی با اشاره به تشکیل شورای راهبردی زنان استان کرمان گفت: وضعیت خانواده در حال حاضر وضعیت خوبی نیست و مشکلت عاطفی زیادی را می بینیم و جدایی والدین از یکدیگر یک زنگ خطر است.

    وی به تدوین مجلس مشورتی بانوان استان کرمان اشاره و بیان کرد: این مجلس با حضور ۲۰ صنف ادغام شده، شکل گرفته و هدف این بوده که برنامه ها به صورت یکپارچه و منسجم برنامه ریزی شود و همه برنامه های بانوان زیر یک چتر قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه مطالبات حقوقی بانوان و تحکیم و تعالی جایگاه زن و خانواده را در مجلس مشورتی بانوان دنبال می کنیم گفت: این مجمع مشورتی در سفر ابتکار به استان کرمان آغاز به کار خواهد کرد.

    حسینی گفت: با تغیرات ایجاد شده در جامعه، توقع این است که جامعه زنان مطابق با موازین فکری، عقلی، دینی و با توجه به فقه پویای شیعه بروز شود.

    وی خاطرنشان کرد: تغییر نگرش به جایگاه زنان نیاز به همت قضات، دولت مردان، فقها و مسئولان دارد تا تغییر نگاه نسبت به جایگاه زنان ایجاد شود.

    وی با اشاره به افزایش طلاق در جامعه تاکید کرد: آیا ما برنامه ای برای کاهش و پیشگیری از طلاق داریم، آیا آموزش های بعد از طلاق را داریم و سایر مسائل را مد نظر داریم.

    وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات جامعه ما این است که زنانی داریم که با مردان افاغنه ازدواج کرده اند و فرزندان آنها مجهول الهویه هستند.

    حسینی با اشاره به اینکه بالغ بر پنج هزار ۳۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان کرمان وجود دارد و متاسفانه بیشترین آسیب برای دختران است گفت: فقدان قانون برای مبارزه با خشونت علیه زنان در فضای خصوصی خانواده خود را داریم.

    وی گفت: فقدان یک پایگاه امنیتی مناسب برای زنان مطلقه و زنان آسیب دیده از اعتیاد همسر را داریم و باید جایگاهی برای این بانوان ایجاد شود.

    وی اظهار کرد: بانوان خانه داری هستند که بدون هیچ حقوق و مزایایی به خانواده خود خدمت می کنند اما ما بیمه زنان خانه دار را نداریم.

    وی تاکید کرد: با بیمه زنان خانوار در حقیقت تحکیم بنیان خانواده رخ داده و هم اشتیاق به فعالیت و اشتغال برای بانوان کاهش می یابد.

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: عدم توازن در تحصیلات دانشگاهی و نبود توازن در رشته های تحصیلی دختران و پسران را از دیگر مشکلات جامعه زنان استان کرمان دانست.

    وی با بیان اینکه ساختارهای لازم را برای تعادل شغلی و خانوادگی زنان را نداریم عنوان کرد: بالغ بر ۵۰ مصوبه در حوزه مسائل بانوان در شورای فرهنگی داشته ایم که باید به اجرای آنها توجه ویژه ای صورت گیرد.

    وی افزود: ما امنیت شغلی را برای بانوان فعال در ادارات نیاز داریم و برای حفظ صیانت جایگاه انسان و زن قوانین زیادی داریم که شاید آنها را نادیده می گیریم.

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تاکید کرد: برای موفقیت در حوزه اقتصادی باید به اشغال دانش بنیان بانوان توجه لازم را داشته باشیم.

    وی به فقدان مکان های مناسب برای تفریح و نشاط بانوان اشاره و بیان کرد: نیاز داریم که آموزش ها و مهارت های زندگی و خانواده از اوان کودکی از خانواده آغاز شده و در همه مراحل تحصیل دانش آموزان تحکیم یابد.

    این نشست در سالن پیامبر اعظم (ع) استانداری کرمان برگزار شد.

    خبرنگار: سمیه حسن شاهی

    نظرات کاربران در مورد "عملکرد دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمان/ بخش چهارم(شناسایی پنج هزار بانوی فرهیخته در استان کرمان)"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir