امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ | کد خبر : 2169 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • اشتون: گروه ۱+۵ به توافق نامه ژنو پایبند است

  • دسته بندی مطلب : اخبار | تعداد بازدیدها : نفر
  • معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه پس از نشست با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از مواضع غیر سازنده غرب به ویژه اظهارات مقامات آمریکایی تاکید کرد اگر بخواهد مذاکرات ادامه یابد ، باید از برخی زیاده خواهی ها، اظهارات و اقدامات تحریک کننده به ویژه از سوی مقامات آمریکایی اجتناب شود .

    عضو تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار داشت: خانم اشتون با تایید ضرورت اجتناب از اقداماتی که به سوءتفاهم می انجامد، اطمینان داد گروه مذاکره کننده به خصوص طرف آمریکایی به همین ترتیب عمل خواهد کرد و وی پذیرفت لازمه توافق، پایبندی و تعهد به اصل متن توافق است.

    عراقچی پیش از این گفته بود پس از دیدار با خانم اشتون درباره نحوه ادامه مذاکرات فنی در خصوص برنامه هسته ای کشورمان تصمیم گیری خواهیم کرد.

    معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت : آمریکایی ها مواضع نادرستی اتخاذ کردند و عبارات نامناسبی به کار بردند و همچنین تصمیمی که برای افزودن نام برخی شرکت های ایرانی به فهرست تحریم ها انجام دادند ، موجب شد بررسی مجددی درباره این تحولات و ادامه مذاکرات صورت گیرد.

    وی گفت: اینکه یک طرف فکر کند، می تواند به طور یکجانبه درباره توافق صورت گرفته، قضاوت و افکار عمومی دنیا را مشوش کند و توافقی را که براساس یک برداشت دوجانبه و با رویکرد برد – برد بوده به نفع خود مصادره کند، صحیح نیست و مورد انتقاد است.

    معاون وزیر امور خارجه افزود: دو طرف ایرانی و گروه ۱+۵ باید بر رفتارهای صورت گرفته پس از توافق ژنو مروری داشته باشند که اگر قصد بر رسیدن به یک تفاهم معقول و درستی است باید بر اساس حسن نیت و تفاهم باشد .

    وی با انتقاد از عملکرد اخیر آمریکا در افزودن نام برخی شرکت های ایرانی به فهرست تحریم ها اظهار داشت: کسانی در کنگره آمریکا هستند که قصد دارند با اقدامات خود توافق ژنو را ازبین ببرند و اینکه دولت آمریکا باید با این تلاش ها مقابله کند، قابل درک است اما این را نباید به قیمت زیر سئوال بردن توافق و تخریب زمینه های مذاکره انجام دهد و بسیاری از تعابیر و اظهارات مقامات آمریکا را نمی پسندیم و اعتراض داریم و به آنها نیز این اعتراض را منتقل کرده ایم.

    عراقچی درباره سفر روز گذشته خود به آلمان هم گفت : آلمان از نزدیک ترین شرکای جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپاست و نسبت به دیگر کشورهای این اتحادیه در روابط با ایران درک و تفاهم بهتری وجود دارد و به این علت در شرایط کنونی برای بررسی تحولات اخیر درباره مذاکرات ایران و ۱+۵ پس از توافق ژنو با مقامات آلمانی نیز دیدار و گفت و گو صورت گرفت.

    مذاکرات کارشناسی به زودی از سر گرفته می شود

    عضو تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: مذاکرات کارشناسی ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان به زودی برای اجرایی کردن برنامه اقدام مشترک از سر گرفته خواهد شد.

    وی با یادآوری اینکه در دیدار امروز خود به شدت از مواضع آمریکا در روزهای اخیر انتقاد کرده است، افزود: خانم اشتون نیز در این دیدار تاکید کرد که گروه ۱+۵ مصمم به اجرای توافق نامه ژنو بوده و پایبند به تعهدات خود است.

    نظرات کاربران در مورد "اشتون: گروه ۱+۵ به توافق نامه ژنو پایبند است"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir