امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ | کد خبر : 2048 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۱ نظر
  • فرشته غلامی: نگاه به اشتغال زنان نباید یک سویه باشد / ضروریست اولویت ها در نظر گرفته شود

  • دسته بندی مطلب : زنان | تعداد بازدیدها : نفر
  • فرشته غلامی در مصاحبه اختصاصی با ریحان خبرنگار نوید صبح گفت: در اسلام انجام عمل صالح مهم است و جداسازی بین زن و مرد مطرح نیست ، نفس عمل مهم است ، خواه زن باشد یا مرد . مهم عمل صالح است .

    این فعال فرهنگی افزود: بعضی مشاغل به گونه ای است که زنان تاثیرگذارترند و از قدرت اداره بالاتری برخوردارند از جمله پرستاری، مامایی، پزشکی، مراکز فرهنگی و آموزشی، پژوهشی ، هنری و …

    در این مشاغل برقراری ارتباط روحی و معنوی و عاطفی با مخاطبین بیش از هر چیز تاثیر دارد و خوشبختانه زنان ما در ایجاد این ارتباطات موفق تر از مردان عمل می کنند و می توانند نقش پر رنگ تری را ایفا نمایند . مجرد و متاهل بودن در این امور معنا ندارد .

    غلامی اظهار داشت: گرچه بحث انتخاب شغل مطرح است اما بخش دیگر نیازهای فرد به برخورداری از شغل مناسب جهت تامین نیازهای مادی اوست ، باید توجه نمود در این خصوص نباید زنان سرپرست خانوار و یا دختران مجردی که به دلیل آسیب های اجتماعی مجبور به کسب درآمد برای تامین نیازهای خانواده هایشان می باشند را در قوانین فراموش کرده و یا نادیده گرفت. در این موارد، قوانین مربوط  به زنان نمیتواند کلی باشد ، باید توجه به شرایط و موقعیت ها با استفاده از نظرات اساتید و کارشناسان مجرب جامعه شناختی و مردم شناختی باید برنامه ریزی شود .

    غلامی افزود: نگاه به اشتغال نباید یک سویه باشد و ضروریست اولویت ها در نظر گرفته شود . بحث شایسته سالاری را بر اساس لیاقت افراد و نیاز جامعه به مشاغل مربوطه ، رتبه بندی نموده و به متقاضیان سپرده شود . نیاز به اشتغال  نسبت به موقعیت جغرافیایی و اقتصادی شهرها و روستاها متفاوت است لذا به همان میزان در مورد واگذاری مشاغل بین زنان و مردان با حفظ اولویت ها و مهارت در مشاغل خاص ، کار باید تقسیم شود .

    کارشناس حوزه زنان در ادامه افزود: انتقاد به طرح مجلس در مورد قانون اشتغال افراد متاهل وارد است؛ چراکه در آیندۀ نزدیک دختران ما که تحصیل کرده و از رشد علمی و کاربردی برخوردارند بلاتکلیف می مانند . پاسخگوی این مسئله کیست

    وی افزود: یکی دیگر از مواردی که مورد عنایت نبوده تناسب نیازهای جامعه با رشته های تحصیلی است. ( این موضوع در مورد زنان و مردان صدق می کند ) یکی از اصولی که در برنامه ریزی ها باید گنجانده شود انتخاب رشته هاییست که برای زنان ، مشاغل مناسب بر اساس رشتۀ مربوطۀ تحصیلی و شان و جایگاهشان در جامعه  در نظر گرفته شود . برای اجرای طرح هایی که مربوط به قشر خاصی از جامعه است ( زنان ، جوانان و … ) نیاز است تا از نظرات و پیشنهادات کارشناسان مربوط به همان قشر استفاده شود .

    وی در پایان خاطر نشان کرد : انشاالله با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نشستی برگزار شود تا با هم فکری و  هماهنگی به نتایج مطلوب تری دست یابیم .

    نظرات کاربران در مورد "فرشته غلامی: نگاه به اشتغال زنان نباید یک سویه باشد / ضروریست اولویت ها در نظر گرفته شود"
    نظرات در مورد » “فرشته غلامی: نگاه به اشتغال زنان نباید یک سویه باشد / ضروریست اولویت ها در نظر گرفته شود”
    1. محدثه گفت:

      از شما متشکرم که خانم ها از همه گروهها در سایت شما حضور دارند.
      اگه میشه یه کم بیشتر و تخصصی تر به مسایل زنان بپردازید


  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir