امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ | کد خبر : 1822 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • نیره توکلی: بعضی از قوانین و مقررات موجب ناتوانمند ساختن زنان می شود / می توان در زمان قانون گذاری به مشکلات زنان توجه بیشتری نمود

  • دسته بندی مطلب : زنان | تعداد بازدیدها : نفر
  • دکتر نیره توکلی، مدیر گروه جامعه شناسی و هنر انجمن جامعه شناسی ایران در مصاحبه اختصاصی با  ملک خبرنگار نویدصبح گفت: در زمینه اشتغال زنان باید به چند نکته توجه کنیم اول اینکه؛ اصرار برخی بر تفکیک جنسیتی باعث می شود که اشتغال فقط در محیطهای زنانه یا محیطهای مردانه صورت بگیرد و محیطهای فقط زنانه یا مردانه مانع از رشد و تعامل فکری هر دو طرف می گردد و از اینکه دیدگاه های هر دو طرف به یکدیگر منتقل شود جلوگیری می نماید.

    در حالی که این همکاری موجب می شود تا طرفین در کار مکمل یکدیگر باشند.

    عضو گروه مطالعات زنان انجمن جامعه شناسی اظهار داشت: یکی از مشکلات زنان باز نمودن حساب بانکی برای فرزندانشان می باشد در صورتی که می توانند برای فرزندان خود حساب بانکی افتتاح نمایند ولی نمی توانند از آن حساب برداشت نمایند. و می توان در قانون گذاری به این موارد توجه بیشتری نمود .

    دوم اینکه؛ بعضی از قوانین و مقررات در صدور مجوزها باعث ناتوانمند ساختن زنان می شود بعضی از قوانین به ظاهر به نفع زنان می باشد مانند کم کردن ساعت کاری زنان، فعالیت پاره وقت، افزایش زمان مرخصی زایمان  و سایر قوانین مشابه باعث می شود زنان نتوانند مانند مردان از لحاظ ساعت کاری یا بصورت تمام وقت حاضر شوند و از نگاه کار فرمایانی که می خواهند آنان را استخدام نمایند خلل ایجاد می کند علاوه بر اینکه تمایل کار فرمایان برای استخدام زنان کاسته می شود.

    استاد جامعه شناسی افزود: در بعضی از کشورها مرخصی زایمان نه تنها شامل حال زنان می شود بلکه مردان نیز از این مرخصی بهره مند می گردند تا پدر و مادر بتوانند از لذت بچه دار شدن و انتقال محبت و تجربه به فرزندان استفاده نمایند

    توکلی اظهار داشت: بعضی اوقات در عرصه های خصوصی هم برای زنان محدودیت قائل می شوند مانند قانونی در گذشته و برای زنانی که می خواستند رستوران داری نمایند می بایست حتما با یک مدیر مرد همکاری نمایند. و این در صورتی است که همه اعتراف می کنند زنان در این شغل بهترین می باشند و تمام مدیریت خانه با زن می باشد ولی در بازار کار می بایست حتما یه شریک مرد برای خودشان انتخاب نمایند.

    دکتر نیره توکلی در پایان تاکید کرد: ناتوانمند ساختن زنان از لحاظ استقلال اقتصادی و یا تحصیل در رشته هایی که می خواهند در آینده از طریق آنها زندگی خود را بگذارنند موجب می شود تا زنان تنها سرمایه ای را که خواهند داشت سرمایه فیزیکی شان باشد و این به فساد و انحطاط فکری کمک می نماید.

    کد خبر: ۲۱۷۸

    نظرات کاربران در مورد "نیره توکلی: بعضی از قوانین و مقررات موجب ناتوانمند ساختن زنان می شود / می توان در زمان قانون گذاری به مشکلات زنان توجه بیشتری نمود"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir